HOME › Forums › Clubhuisgesprekken, algemeen › Over zeilsport, de club en Dehlerschepen › 200 mijls solo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2009 om 21:42 #774546Anoniem
Morgenochtend starten twee van onze leden in de 200 mijls soloPeter Knüppel start met zijn Dehler 41 DS ‘Yoho’ en Fred Avezaat met zijn Optima 830 ‘Sundance Kid’.
Peter vertelde me afgelopen zaterdag vol enthousiasme over zijn deelname aan deze solowedstrijd. Ik ga beide heren volgen via http://www.200myls.nl/track-trace.html” target=”blank”>Track & trace op de website van de 200 mijls solo
Ik wens beiden heel veel succes en een behouden vaart!
22 september 2009 om 22:00 #802256AnoniemLeuke tip, grib files zien er gerustellend uit, mooi najaarsweer. Vooral met Fred kun je van alles verwachten
, hij kan het ook zo leuk brengen. Jaap
22 september 2009 om 22:07 #802257AnoniemIk hoop dan ook op een paar mooie verslagen, Jaap. 23 september 2009 om 14:47 #802258AnoniemLeuk om te zien: beide heren hebben de gehele dag op het Markermeer rondgezeild. Inmiddels koerst de
Yohorichting de Oranjesluizen en de Sundance Kidheeft het hoger opgezocht. Hij zeilt nu met 5,3 kn. op het IJsselmeer ter hoogte van Urk. [img]http://www.dehlerclub.nl/images/pos.200mijlssolo.jpg [/img] 23 september 2009 om 17:06 #802259AnoniemVergeten we Gert Jan Koele D39SQ ‘Pantera’ en Anjo Veerman D39CWS ‘Aurum’ niet? Staat ook een Bas Bijker tussen met een D31 maar ik kan niet vinden of dat dezelfde is als Bijker in de web-ledenlijst.
Leuk om de deelnemers via track en trace te kunnen volgen.
De 200 mijls staat nog wel op mijn verlanglijstje (later als ik groot ben)
Eerst maar eens met wat kleiners beginnen, 50 dual handed of zo.
23 september 2009 om 17:49 #802260AnoniemChakra wrote:
De 200 mijls staat nog wel op mijn verlanglijstje (later als ik groot ben)Eerst maar eens met wat kleiners beginnen, 50 dual handed of zo.
Het meedoen is redelijk te overzien 26 uur rusttijd voor 200 mijl, maar goed het moet allemaal wel even functioneren met name de stuurautomaat
Vaargebied is ook niet geschikt om non stop door te gaan, na 24 uur vallen je luikjes echt dicht.
Als referentie spreek ik over de 24 uurs race, deze race is natuurlijk veel te kort om in een ritme te komen, tijdens langere tochten zeil ik als graaf Dracula zodra het daglicht gaat worden, ga ik ter kooi.
S.nachts zit ik het liefste in de kuip. daar gebeuren soms dingen waarbij je heel snel moet reageren, overdag is de wereld geheel duidelijk en kan de crew lekker z,n gang gaan.
Nachts zeilen is trouwens altijd een belevenis, heb al diverse bemanningleden gehad die daar totaal niet tegen konden, ze hebben n.l geen of weinig referentiepunten meer, hersenpan gaat op tilt, ziek zwak en misselijk breng ik ze dan maar ter kooi, dan zit je wel alleen als je wachtmaat lekker warm en diep in de boot in slaapt valt
🙄 Jaap
23 september 2009 om 18:18 #802261AnoniemHoi Remco, Afgelopen voorjaar 50 mijls doublehanded gevaren. Op zich een leuk evenement om aan mee te doen als je niet voor een klassering vaart. Het principe wie het eerst aankomt geld. Dit houd in dat je bij de start een boel boten zie die aan de schoot trekken en zowat opstijgen met de daarbij behorende snelheden.
😡 Helaas lukt dat met mijn 36 cws niet en dat is te zien in de uitslagen. Het zou prettiger zijn als er volgens ORC of SW gevaren word, dan moeten die scheermessen er tenminste wat voor doen om ons soort schepen voor te blijven in de rating.Tom Coufreur
Dehler 36 CWS
NED 5849
23 september 2009 om 20:46 #802262AnoniemChakra wrote:Eerst maar eens met wat kleiners beginnen, 50 dual handed of zo.
Een van mijn favorieten, de Ronde om Noord-Holland, biedt ook een dual handed wedstrijd op SW, Remco. Meestal zo rond de 35 deelnemers in deze klasse.
23 september 2009 om 22:13 #802263De Yoho en Pantera hebben het begrepen. Die liggen lekker in hun kribje in IJmuiden marina. De Aurum en Sundance Kid weten van geen ophouden midden op dat donkere IJsselmeer. Brrrr 24 september 2009 om 08:22 #802264Anoniemger.rossel wrote:De Yoho en Pantera hebben het begrepen. Die liggen lekker in hun kribje in IJmuiden marina.
Peter van de
Yohoheeft vannacht wel héél erg goed geslapen! Volgens Track & trace is hij vanmorgen linea recta richting Gabon, Afrika gekoerst!! [img]http://www.dehlerclub.nl/images/pos.200mijlssolo_2.jpg [/img] 26 september 2009 om 19:04 #802265AnoniemKwam er nog eentje uit de Ringvaart zakken vandaag.. onze Beauty. Zag aan de hekstag, o nee die zit er niet op zón kamikaze vlaggetje, hij blijkt ook te hebben meegedaan aan de 200 miles solo.
Door zijn zeer late aanmelding wel buiten mededinging, hij had alles alweer berekend dus hou je vast.
Leuk detail de Beauty is zonder crew sneller dan met crew ra ra, hij gaat ons helemaal bijpraten.
Jaap
Iedereen blijkt weer binnen te zijn, dat is altijd fijn voor org.
Nog effe Valkenbokaal had geen wind maar vandaag ook geen druppel wind voor de nakaag.
27 september 2009 om 08:14 #802266AnoniemDag allemaal, Mijn achtste 200 myls zit er op en ben nog aan het bijkomen, overal spierpijn.
De woensdag was een rustige dag. Donderdag flink aan de schoten getrokken en bij Urk om 16.00 uur naar Medemblik gekruist! Ik had bij Urk voor de ranking naar binnen moeten gaan, maar het hart wil ook wat! ( ik vind dat knokken tegen die korte golven in heerlijk want afentoe krijg je het gevoel gelanceerd te worden! Het was prachtig. De Beuaty lag een paar minuten voor mij. Op het lopende rak naar Urk kon ik hem goed bij houden maar bij het aandewind varen ging hij er als de brandweer van door.
Ik heb genoten van dat rak en was erg in mijn nopjes toen ik om 23.30 uur de Sundance Kid rust gaf door hem rustig aan de steiger aantemeren in Medemblik.
Vrijdagnacht ben ik in Lelystad wat langer blijven liggen om aan mijn rusturen te komen. Ik had pas 7 uurtjes slaap gehad. Zaterdag vroeg in de ochtend naar buiten en wat gebeurde er, ik voer voor ik goed en wel buiten was in een mistbank.
😡 Dus zeil naar beneden en voor anker gaan liggen.( Veilgheid gaat bij mij voor alles)Gelukkig draaide de wind richting zuid- zuidoost dus met de spi op richting Sport E. Heerlijk zonnetje erbij.Ik ben voorbij het Paard van Marken op 5.6 mijl voor de finish en 230 myl op het log, om 14.17 uur uit de wedstrijd gestapt want er was geen zuchtje wind meer, ik moest nog een hoop dingen doen want ik ga maandag richting Curacao om daar op een bootje van 18 meter te passen, voorwaar een zware job! Wel, ik heb weer genoten van deze 200 myls solo het mooie van dat solozeilen is dat je de fout niet bij een ander kan neer leggen. En geloof mij maar, het is heerlijk om met keiharde disco s’nachts in de kuip onder de sterrenhemel te dansen en mee tebrullen om wakker te blijven! En de bejaarde Sundance Kid vind het allemaal best. Die kleunt rustig door de golven heen. Het is voormij een heerlijke en puike boot.
Groet, Fred
27 september 2009 om 08:23 #802267Anoniemsundance wrote:En de bejaarde Sundance Kid vind het allemaal best. Die kleunt rustig door de golven heen. Het is voormij een heerlijke en puike boot.
Je had het niet beter kunnen verwoorden Fred……………..
:top: Jaap
27 september 2009 om 16:26 #802268Von Yoho: Meine 200Myls Solo. Mit der Beauty habe ich mich in Muiden getroffen, Michel konnte leider nicht mehr einsteigen, Computer und Track & Trace Probleme.
Ich habe ihm einen Solowimpel gegeben und er ist ausser Konkurrenz mitgesegelt.
Viele schnelle Schiffe, Pogo 40, X-Yachten, J´s….und ich mit meiner dicken Dehler????
Toll, wie Ihr das Race mitverfolgt.
Alle hatten Angst vor wenig Wind ab Freitag.
Mittwoch 07:00 Start und dann um 12:00 in Lelystadt gesehen, Kurs nach Amsterdam ist besegelt. Also aussen rum Runde Nordholland. 15:55 noch die Brücke vor der Oranjeschleuse geschafft. Weiter Ijmuiden und dann dort 20:00 angelegt, zusammen mit Vuurflitz Essen gegangen und dann noch mit Obelix und Spiritjuweel einen Schnaps an Bord getrunken.
Ich bin dann 05:00 NICht nach Gabun, sondern los Richtung Kornwerdersand.
Es war sternklar mit Sternschnuppen, dazu Dave Brubeck gehört.
Mit 4-5 Booten zusammen, alle in Sichtweite, eine Dehler 39SQ ist dann “abgehauen” unr bald nicht mehr zusehen. Vor Sonnenaufgang waren alle Toplichter zu sehen, später dann auch die von anderen Verfolgern, die nach uns in Ijmuiden abgeleght haben. Die haben die Brücke um 18:00 erst wieder aufgemacht, also haben die Länger Rusttijd halten müssen.
Mit vollem Strom und 10,5 Knoten bei Den Helder vorbei, etwas unangenehme Welle, dann ab Den Helder in der Abdeckung von Texel glattes Wasser. Genaker hoch und Richtung Kornwerd.
Von einem Pogo 40 überholt, der kam vorbeigeflogen. Mit Michel telefoniert, der segelt Bahn 3.
Donnerstag tolles Segeln bis 22:00, dann Pause in Stavoren zuammen mit Vuurflitz (Archambault Grand Surprise).
Freitag von Den Oever bis Urk 8 mal Genaker hoch, wenig Wind, Windbuien, Sonnenschuss, Genaker runter, Fock hoch und wieder von vorne, durch bis Lelystadt. Weiter zur Sport E bei Hoorn, wenig Wind 6,5 bis 8,5 Knoten, 3 Kreuzschläge, dann Sport E bis Volendam 2-3,5 Knoten Speed in die Lichtbahn vom Mond, sternklar, dazu selbst Trompete gespielt und Charlie Parker laut gehört, wieder sternklar.
Vor Volendam geankert, eigentlich mit der Beauty verabredet, aber nicht gefunden. Michel schlief schon.
Im Stadion von Volendam Fest, Feuerwerk und Musik. Wieder Vuurflitz getroffen, zusammen überlegt, wann Wind kommt. Nach Gribfiles 05:00.
Samstag 04:30 los und um 05:00 an der Tonne wieder Tracksystem gerdrückt, wieder im Race. Ab Pard von Marklen Kreuzkurs mit 2-4 Knoten, der Wind wird schwächer. Schöner Sonnenaufgang mit Nebel vor Almere. Um 07:50 ruft Michel von der Beauty an, er war aauch in Voilendam vor Anker und ist früher gestartet, er hatte schon gefinisht und war schon in der Oranjeschleuse.
08:22 zusammen mit Obelix (X362) und (Spirit) im Abstand von 50 m gefinisht.
3 Skipper tanzen im Cockpit und jubeln: We made it, Nebelhorn, Trompete…
Segel ´runter und in Muiden Tracker und Logbuch abgeben, es gibt auf der Hippocampus Kaffe und Apppelgeback, und endlich Entspannung, ein tolles Gefühl.
Und dann merkt man, das man “riecht” und eigentlich ganz schnell duschen muss.
, ein noch viel tolleres Gefühl. (Danach)
Vom Erfolg besser als beim Valkenpokaal!
Um 09:30 dann unter Motor zurück nach Lemmer, 16:00 fest, 20:30 zuhause in Köln.
Mach ich nächstes Jahr nochmal.
Schade, das Sundancekid nicht finishen konnte.
Yoho ist – warum, weiß ich nicht – im Track & Trace enthalten aber leider im Ranking nicht.
Der Wettfahrtleiter wußte es auch nicht.
Bin gespannt, wie ich endgültig liege????
Grüße
Peter – Yoho
Bewerkt door: Yoho, 27 sep 2009 – 22:03
27 september 2009 om 17:22 #802269Wat schrijft die man goed Duits!! Mooi stuk! Ich find es grossartig wass Sie mit Ihrer 41 Dikke Saar oder sowas gemacht haben. Klatsch!!
Menzo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.