HOME › Forums › Clubhuisgesprekken, algemeen › Over zeilsport, de club en Dehlerschepen › 24 uurs a.s. weekend
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2009 om 13:34 #774393
Hi, a.s. vrijdag start de 24 uurs. Ik neem aan dat er DCN leden zijn die hieraan eerder hebben meegedaan en wellicht nu ook meedoen. Ik doe in ieder geval voor het eerst mee en zie de enorme lijst met verplichte veiligheidseisen. Ik vraag me nu af of hierop wordt gecontroleerd.
Hoewel ik aan bijna alle eisen kan voldoen heb ik bijv. maar 2 fakkels ipv 4 en rook”bommen” ipv vuurpijlen. Dus ga ik hiermee wegkomen of loop ik een risico op een DSQ?
groet
17 augustus 2009 om 18:46 #801833AnoniemDag Jeroen, Wij doen dit jaar voor de 2e keer mee en hebben geen ervaring met controles. Van collega zeilers die al langer meedoen heb ik begrepen dat bij controle echt alles voor elkaar moet zijn.
Aan jou de keus, want de kans dat ze komen controleren is vrij klein.
Veel plezier,
Herman
Avalin (Dehler32)
17 augustus 2009 om 19:25 #801834Anoniemjsilfhout wrote:Hi,
a.s. vrijdag start de 24 uurs. Ik neem aan dat er DCN leden zijn die hieraan eerder hebben meegedaan en wellicht nu ook meedoen. Ik doe in ieder geval voor het eerst mee en zie de enorme lijst met verplichte veiligheidseisen. Ik vraag me nu af of hierop wordt gecontroleerd.
Nog nooit een controleur gezien in al die jaren, maar die eisen zijn niets voor niets
dus probeer er toch een beetje aan te voldoen.
Bij zeezeilwedstrijden Cam race- Scheveningen- Cork enz. wordt zeer streng gecontroleerd!!
Heel veel
succes, het is een prachtige race. Jaap
Mr Beauty is ook van de partij we zijn benieuwd (naar de mijlen)
17 augustus 2009 om 20:51 #801835Ach ik kom net van Dekker af met houten pluggen, lampjes, reflectietape, vuurwerk, nieuwe kaarten, etc etc. Heb me maar voorgenomen er geheel aan te voldoen. 3 keer opgestapt bij iemand maar ook nog nooit controle gezien. Kwam op de vliering nog andere zaken tegen zoals een stormfok (ook verplicht), 4 harnassen met lijflijnen etc etc, wist niet dat ik dat allemaal had. Had een hele auto vol, dat wel. Gr Michel
18 augustus 2009 om 05:24 #801836Beste Dehler 24 uurs zeilers, Wij doen ook mee a.s. wiekend (2 keer) Ik heb begrepen dat er enorme wier velden liggen op de lijn A’dam – Paart van Marken en lijn Volendam – Hoorn niet verstandig daar in terecht te komen omdat het aan de kiel blijft hangen (snelheid )
Prettige tocht allemaal !
Hugo Waterschoot
Dehler 35 CWS
18 augustus 2009 om 08:01 #801837Even een vraag voor de kenners, is dat mogelijke wier een obstakel wat echt vast zit aan de bodem of kan het nog weg waaien met de wind? Gr Michel
18 augustus 2009 om 09:01 #801838Dank voor de reacties, ik ga toch maar proberen zo veel mogelijk aan de eisen te voldoen. Morgen de mast in voor een 3 kleuren toplicht ! Ben benieuwd, we zijn nog nooit de mast in geweest (letterlijk dan). Houdt de mast dat wel, hij staat al zo krom en de voorstag grijpt niet in de top aan? Dan nog even een startnummer knutselen, iemand een tip?
18 augustus 2009 om 11:28 #801839Ben er ondertussen achter dat het echt om hele velden gaat waar je stevig last van kan hebben. Je waarschuwing is dus terrecht waarvoor dank. Bij muiden is het momenteel richting Almere ook ernstig. Midden op het Markermeer komt het voor maar niet storend. Nogmaals dank, Vrijdag ochtend varen we er toch vanuit Amsterdam en dan kan ik het zelf zien.
Gr Michel
18 augustus 2009 om 15:37 #801840Hoi Michel, Waar start jij vandaan?
Ik van uit Muiden
Groet Hugo
18 augustus 2009 om 19:36 #801841Huidige wind geeft in de software bij mij overtuigend aan dat Durgerdam of medemblik de starthaven gaat worden. Er is nog een zeer risicovol scenario vanuit Den helder maar die heb ik geschrapt. Het zou me echter verbazen als de weersverwachting stabiel blijft.
Gr michel
18 augustus 2009 om 22:08 #801842AnoniemWij varen komend weekend voor de eerste keer met een gelegenheidsbemanning de 24 uurs tocht mee (dus niet de wedstrijd). Ben ook wel benieuwd hoe kritisch men is met keuringen voor onze categorie. Meedoen is voor ons het belangrijkste, maar wil ook weer niet op de uitslagenlijst gepubliceerd worden vanwege een uitrusting die niet op orde is. Wordt er bij de tocht ook streng gecontroleerd? 19 augustus 2009 om 07:02 #801843Tis hetzelfde als met spieken, het mag tot het gezien word. Er zijn 750 boten, weet ik hoeveel starthavens en nog meer havens waar de boten vandaan komen. De pakkans is altijd klein maar hij is er. Wordt je eruit gehaald dan is het gewoon volgens de regels alles afvinken. Is het er niet dan heb je pech. Dus ja heel streng ….. maar niet veel!
Gr Michel
19 augustus 2009 om 07:57 #801844Wij starten vanuit Muiden. Mijn ervaring leert dat ik alle wiervelden weet te vinden …..
De diverse weersites spreken elkaar nog tegen over de windverwachting, ben benieuwd waar het op uitkomt.
19 augustus 2009 om 08:58 #801845AnoniemHugo-Astrid wrote:Beste Dehler 24 uurs zeilers,
Wij doen ook mee a.s. wiekend (2 keer) Ik heb begrepen dat er enorme wier velden liggen op de lijn A’dam – Paart van Marken en lijn Volendam – Hoorn niet verstandig daar in terecht te komen
Dit kan ik bevestigen! Een paar weken geleden (tochtje Enkhuizen-Hoorn, met een ommetje) Ik zag het al wel liggen en het staat ook op de kaart,maar dat betreft alleen een strook langs de dijk. Nu ligt het vol tot wel 2-3 mijl oost van Scharwoude. Ik was laat. Na overstag viel de boot terug van 6 naar 3 knp! Geprobeerd bij te liggen en te deinzen.( om het weg te laten drijven) Hielp niet. De motor drufde ik niet te starten. Uiteindelijk het anker er maar uit en onder de boot gedoken om de boel los te trekken. Er kwam een pakket ter grootte van een 2 persoonsdekbed ondervandaan wat zich voledig rond kiel en staartstuk had genesteld. (Zo onder water te werken onder de boot, voeten op de kiel en dan trekken is niet erg comfortabel)
Deze hoek onder Hoorn zou ik mijden.
Ik wens alle deelnemers veel plezier en succes het komend weekend.
19 augustus 2009 om 10:25 #801846AnoniemHet wordt hoog tijd dat het Markermeer weer eens wordt gemaaid; nog nooit zoveel last gehad van waterplanten als dit seizoen. Ik verdenk de overheid ervan dat zij het meer laat dichtgroeien, dempt en volbouwt. :ups:
Wordt dan gezellig druk op het IJsselmeer…
Hoe dan ook, alle 24-uurs racers en toerders, veel succes en vooral plezier!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.