HOME › Forums › Clubhuisgesprekken, algemeen › ~ VHF kanaal 77 ~ › Adios weer in het water!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2008 om 20:04 #773743Anoniem
Hoi allemaal, Kunnen jullie de discussie van vorig jaar nog herinneren? Over onze Adios met vochtproblemen in het onderwaterschip? In het najaar van 2006 hebben we het onderwaterschip van onze boot kaalgeschuurd voor groot onderhoud. Dit ging prima en het onderwaterschip kwam er puntgaaf onderuit. Helaas bleek ons schip te nat om te schilderen en hebben we uiteindelijk 1,5 jaar aan de kant gestaan.
Afgelopen week is ons schip geschilderd (verfsysteem van International) en sinds gisteren drijft ze weer! We kijken er enorm naar uit om weer te gaan varen en genieten!
Wat was nu de oplossing? Uiteindelijk is er helemaal niets ingrijpends gebeurt. Ons schip was en bleef te nat om te schilderen. Toen ik in het najaar van 2007 bij de werf aankondigde dat ik naar een andere werf wilde gaan voor een Hotvac behandeling heeft de werf er nogmaals een expert van International bijgehaald. Met meer geavanceerde meetapparatuur bleek dat de boot op zich nog steeds te nat was, maar dat de buitenste 5 mm droog genoeg was om te schilderen met garantie. Je vraagt je af of dat niet eerder had gekund!
Maar dat ligt allemaal achter ons. We gaan eerst varen en genieten.
Luuk en Marieke Schmits
13 april 2008 om 20:20 #796820Beste Luuk en Marieke, Goed te horen dat alles weer in orde is! Veel zeilplezier in het nieuwe seizoen, en wat de zomer van 2007 betreft, daar hebben jullie niets aan gemist
13 april 2008 om 20:30 #796821AnoniemVeel zeilplezier, en we zien jullie nu met de Adios bij het midzomernachtzeilen……. toch. Groet
Jaap
Rush
15 april 2008 om 17:31 #796822AnoniemBeste Luuk en Marieke, Allereerst heel fijn voor jullie dat de Adios weer in de vaart is.
Verder kon het niet nalaten om weer even in te haken met een aantal praktische vragen, gezien mijn interesse voor het osmose onderwerp.
Uit het voorgaande draadje had ik begrepen dat jullie boot geen blaasjes vertoonde, alleen een hoge vochtmeting. Op basis van welke argumenten is destijds besloten om de boot kaal te halen ?
Welke vochtmeter is er gebruikt en hoeveel schaaldelen bedroegen de verschillende metingen ?
Hebben jullie het schilderwerk zelf gedaan of is het “professioneel” gebeurd ?
Welke firma(s) hebben jullie er bij betrokken ?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Groetjes,
By the way, met die zomer van 2007 vond ik het nog wel meevallen. Er stond zo nu en dan nogal veel wind.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.