HOME › Forums › DCN evenementen › Evenementen Commissie Noord › IJsselmeercup 2010
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2010 om 18:44 #774879Anoniem
Op 4 september wordt de IJsselmeercup weer gehouden. Dus wil je strijden wie zich in 2010 de snelste dehler mag noemen? Vul dan snel het inschrijfformulier op de site in klik:https://www.dehlerclub.nl/images/evenementen/IJsselmeercup%202010.pdf ” class=”bbcode_url”> https://www.dehlerclub.nl/images/evenementen/IJsselmeercup%202010.pdf Hopelijk tot dan!
Groet
Jeanet
12 juli 2010 om 18:50 #805150Anoniemben je winnaar als je het snelst het formulier invult, of moet er om gezeild worden? 14 juli 2010 om 12:19 #805151AnoniemEen week voor de ijsselmeercup word er in het zuiden het rondje tiengemeten gevaren. Dat noemen ze daar Spuit het Spui uit. Is het niet mogelijk echt een clubkampioenschap te organiseren door de resultaten van beide wedstrijden samen te voegen of een “primus inter parus” te verzeilen in dezelfde boten. B.v. de nrs 1,2 en 3 van de beide wedstrijden tegen elkaar in 6 varianta’s.
We kunnen natuurlijk ook met zoveel mogelijk boten eerst naar het zuiden gaan en voor volgende weekend in convooi met zoveel mogelijk zuiderlingen naar Lelystad.
O ja Renato, dat idee van dat “clubhuis” laat me maar niet los. Gewoon elke maand een ontmoetings plek met spontane “ongeorganiseerde” wedstrijdjes of puzzeltochtjes of BBQ of waar we dan ook maar zin in hebben.
15 juli 2010 om 17:32 #805152AnoniemWij hebben ons vorig jaar uitstekend vermaakt dus ik kon eigenlijk zonder moeite weer dezelfde bemanning formeren en zijn wij dus, als er niets tussen komt, weer van de partij. Ik zal het aanmeld formulier een dezer dagen opsturen. Ik heb wel even een opmerking over het startgebeuren, want dat vond ik vorig jaar niet zo’n succes. De keuze tussen individuele start en gemeenschappelijke start schept in wezen al een ongelijkheid tussen de deelnemers. Diverse deelnemers waaronder ondergetekende (en trouwens ook de winnaar) gingen vorig jaar te laat over de startlijn. De organisatie is daar toen heel soepel mee omgegaan wat in mijn optiek op dat moment ook de juiste benadering was.
Onduidelijkheid over de locatie van de startlijn en het met name voor de individuele starters zeer krappe tijdspad maakte het voor ons, als individuele starter, nagenoeg onmogelijk om op tijd te starten.
Maar ook tijdens de gemeenschappelijke start gingen er diverse deelnemers te laat over de startlijn (waaronder ook de winnaar).
Ik heb daar na afloop van het diner met Michel nog even een pittige discussie over gehad. Ik ben het met hem eens dat het “gelijke monniken, gelijke kappen” principe zou moeten gelden.
Dit zou pleiten voor het totaal afschaffen van de individuele starts. Daar ligt de startlijn, wees op tijd en anders heb je gewoon pech.
Ik ben benieuwd hoe de anderen daar over denken.
15 juli 2010 om 20:17 #805153De start is een essentieel onderdeel van een zeilwedstrijd, en vaak het leukste. Strategie, tactiek en boathandling alles inéén. Met een dosis gezonde spanning erbij is dit hét begin van een normale zeilwedstijd. Mijn schipper tijdens de winter Grevelingen wedstrijden is een fenomeen tijdens het starten. Legt de boot domweg stil op de startlijn, klasse! Daar kan ik van genieten. Zorg wel dat de startlijn ruim zat is en/of start in meerdere klassen. 15 juli 2010 om 20:23 #805154Anoniemik ben voorstander van een gezamelijke start. diegenen die niet in het wedstrijdgewoel willen zitten kunnen gewoon 20 seconden later over de startstreep komen.
als solist in een woensdagavondcompetitie met 40 boten doe ik dat ook altijd; het is echt wel duidelijk wie op de toeter over de streep willen en daar kun je prima net iets achter starten. voor mij heeft dat nog niet veel uitgemaakt qua klassement
en de kans op averij is wel beduidend kleiner :yes: , je komt niet alleen handjes te kort, maar ook ogen en oren in zo’n startveld met fanatieke wedstrijdzeilers. een beetje een ruime startlijn maakt het ook iets makkelijker, maar dat zal best lukken.
15 juli 2010 om 20:37 #805155AnoniemDe individuele start zorgt ervoor dat er tussen de ochtend en de middag wedstrijd voor iedereen evenveel tijd is om te lunchen. Het is voorgekomen dat de langzamere schepen niet eens op tijd konden zijn voor de tweede start in de middag. Het probleem zat hem vorig jaar vooral in het vinden van de startlijn! Hou qua lengte van de baan voldoende rekening met de kleinere ,langzamere schepen. Die hebben op dat knobbelige water toch al nadeel van de golven als er zoals vorig jaar wat meer wind staat.
Ik ben wel een groot voorstander van 2 starts en liefst nog 1 zondagmorgen! Liefst allemaal tegelijk starten als dat haalbaar is in tijd met die verschillende aankomst tijden. Anders in 2 startgroepen? Word ook veel gedaan bij club wedstrijden.
Veel succes en sterkte aan de organisatie en ik verheug mij er nu alweer op!
Het is elke keer weer een top-evenement.
18 juli 2010 om 20:16 #805156AnoniemHelaas Renato, de prijs voor het snelste insturen van het inschrijfformulier heb je niet meer gewonnen. Joep Maeijer is je voor geweest 😆 Hessel, hopelijk wordt de start dit jaar en stuk beter. Want ik heb gemerkt dat vorig jaar de tijd tussen het palaver en de start voor de (individuele) starters te kort was. Dus hier houden we dit jaar zeker rekening mee.
Hessel en Arie :Leuk dat jullie weer meedoen. Ik zie jullie inschrijfformulieren wel verschijnen.
Groet,
Jeanet
19 juli 2010 om 10:13 #805157Quote:Ik ben wel een groot voorstander van 2 starts en liefst nog 1 zondagmorgen!
Twee starts op zaterdag is prima!
Een start op zondagmorgen, is voor ons niet haalbaar met de bemanning en de thuisreis. Vind ik persoonlijk geen goed plan.
Gr.,
Astrid.
19 juli 2010 om 10:29 #805158De zondagmorgen is voor kerkelijke bezinning of voor stichtelijk overleg op de steiger met een bak koffie en een lekkere koek 17 augustus 2010 om 17:37 #805159AnoniemDe vakantie is voor ons achter de rug, dus kan ik me weer volop storten op de IJsselmeercup. De volgende aanmeldingen heb ik al ontvangen: Joep Maeijer / D 25 / Triton
Mario Ochse Freiwald / D 35 / Hakuna Matata
Michael Breurken / D 34 vd S / Storm
Hugo Waterschoot / D 35 / Rosa segunda
Joop Lakeman / D 36 sq / Belleza Blu
Maar uiteraard verwacht ik er nog veeeel meer.
In verband met het reserveren van de bbq, is de uiterste inschrijfdatum 28 augustus. Tot die datum mag mijn mailbox en brievenbus wat mij betreft helemaal vollopen
😆 Groet,
Jeanet
18 augustus 2010 om 10:26 #805160AnoniemBeste Dehler Schippers, het ontbreekt mij aan tijd om met mijn Delanta naar Lelystad te varen. Wie kan er een scheepsmaatje als opstapper gebruiken? Ik zou graag dit evenement eens meemaken. Ik zeil al vanaf mijn 11 e jaar in lelyvletten en toen ik groot was heb ik een waarschip gehad , stalen s-spant en nu 2 jaar een delanta met vrouw en kinderen. Vaargebieden westeinderplassen, kaag, ijsselmeer en waddenzee.
Harry Maarse
44 jaar uit Nieuw Vennep
Bewerkt door: Harry, 26 aug 2010 – 08:02
19 augustus 2010 om 18:23 #805161AnoniemEen update van de deelnemers: Joep Maeijer / D 25 / Triton
Mario Ochse Freiwald / D 35 / Hakuna Matata
Michael Breurken / D 34 vd S / Storm
Hugo Waterschoot / D 35 / Rosa segunda
Joop Lakeman / D 36 sq / Belleza Blu
Arie Wassink / D 25 / Quest
En Harry (zie hierboven) heeft zich aangemeld als opstapper. Wie kan zijn ervaring gebruiken?
Groet,
Jeanet
23 augustus 2010 om 13:52 #805162Quote:Helaas Renato, de prijs voor het snelste insturen van het inschrijfformulier heb je niet meer gewonnen.
en….. als je je niet aanmeldt, is er helemaal weinig kans dat je met een prijs naar huis gaat
😆 Dit geldt natuurlijk voor zeer veel meer leden. Dat deelnemersveld kan nog veeeeeeel groter. Dus aanmelden graag. De hoofdprijs is werkelijk niet te versmaden.
vr. gr.,
Astrid.
Bewerkt door: Hugo-Astrid, 23 aug 2010 – 19:24
23 augustus 2010 om 15:57 #805163eh je zou toch eerste worden of laatste, want het is me weer gelukt om iets moooooois te laten maken echte kunst met een K
hou je mailbox in de gaten en je weet hoe het er er uit gaat zien en misschien morgen al op de startpagina
Dus opgeven met z’n alle
vr gr Theo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.