- Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
HOME › Forums › Clubhuisgesprekken, algemeen › Over zeilsport, de club en Dehlerschepen › Schipbreuk met jacht in Golf van Biskaje
de feiten:
– route rechtstreeks naar Spanje (uitgang Kanaal- Spanje)
– storm op zee wat resulteerde in een mastbreuk
– zaling door de romp (waarschijnlijk)
– noodoproep Marifoon en Eprib (gelukt)
– slachtoffers hadden geen kleding aan (nachts??)
– ronddrijvend reddingsvlot was leeg
– jacht waarschijnlijk Bavaria spoelt aan op het strand
– lichamen zeezeilers spoelen ook aan
De telegraaf kopt in met “zinken van hun schip” lariekoek want de boot is blijven drijven, met de gehele rondhouten er nog aan.
Een vreselijk ongeluk, maar je vraagt je af wat ging hier zo gruwelijk fout
en op wat voor tijdstip nachts-overdag?
Zitten een paar vreemde aspecten aan deze zaak, kernpunt:
– waarom is het reddingsvlot leeg?
Het is moeilijk om te speculeren over dit ongeluk, toch moet je ook als zeezeiler nadenken wat hier gebeurd is (leerproces).
Toch heb ik wel een idee wat er ongeveer gebeurd kan zijn, we wachten even het off. onderzoek af dat is wel zo netjes.
Tragisch zeker als de boot aanspoelt, één ding zeg ik hierover verlaat nooit je boot zolang het ook maar enigzins drijft
Groet
Jaap
(ervaringsdeskundige)
Nagekomen bericht in het Leidsch dagblad staat weer een ander verhaal ze zaten heel dicht onder de kust en wilden Arcachon aanlopen.
Dat is heel wat anders er zitten daar flink wat banken voor de kust en met een zware oceaandeining moet je daar niet zijn.
Bewerkt door: Rush, 23 aug 2008 – 19:22
Om aan te sluiten bij jou statement over het verlaten van de boot:
Iemand leerde mij eens “Boten worden teruggevonden, drenkelingen zelden
Bewerkt door: Hoefnix, 27 aug 2008 – 19:22
Heeft u kopij voor ons clubblad?
Altijd welkom; vul hier het
formulier in of per email graag naar de redactie.
Sluitingsdatum nummer nr.5-2023: 02/11/2023