- Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
HOME › Forums › Alles over ‘de witte motor’, onze tuigage › Trim, adviezen, tips: vragen en antwoorden › Wie heeft er ervaring met het inkorten van een mast op een D
Ik wil mijn mast van mijn dehler 31 inkorten, zodat ik ook van het Gooimeer gebruik kan maken.
Ik ben benieuwd naar ervaringen hoeveel er van mijn mast en mijn achterstag af moet en hoe ik het beste mijn grootzeil kan laten aanpassen.
met vriendelijk groet,
Ronald Brouwer
Groet,
Joost
Mijn Dehler 31 is van 1993 en met ingekorte mast en aangepast grootzeil.
Als de kwaliteit overeenkomt, wil ik best met je ruilen.
Neem maar contact op
Paul van der Plas
Technische Commissie
We hebben jaren een 31 gehad met ingekorte mast, hadden er goede ervaringen mee,
zie ook de berichten serie welke Joost ( Amazone ) heeft aangegeven.
Groet Hugo Waterschoot
Bedankt voor de reacties.
Inderdaad lijkt ruilen mij een betere optie dan afzagen.
met vriendelijk groet,
Ronald Brouwer
Dat peilverhogingsplan las ik begin dit jaat in NRC (?) het leek tamelijk serieus.
Voor ruilen of afzagen even informeren bij RWS??
Menzo
er bestaan plannen bij RWS om het IJsselmeerpeil te verhogen
Zo ver ik weet, is het plan voor deze verhoging alleen voor het Noordelijk IJsselmeer.
Het lijkt er op, dat het de bedoeling is, dit waterpeil met 1,50 meter te verhogen, geleidelijk aan toenemend.
Het Zuidelijk IJsselmeer blijft op zijn oude peil en dus ook het Markermeer en de Randmeren, zodat dit geen gevolgen heeft voor de doorgang onder de betreffende bruggen. Randmeren zouden dan gewoon bereikbaar blijven.
Groeten,
Astrid.
Heeft u kopij voor ons clubblad?
Altijd welkom; vul hier het
formulier in of per email graag naar de redactie.
Sluitingsdatum nummer nr.5-2023: 02/11/2023